5:31 PM

PKR melompat MCA bertelagah

Apa sudah jadi kepada ahli parlimen PKR..ada pertandingan melompat parti kah?..PKR baru nak bangkit dalam arena politik Malaysia terduduk kembali akibat perlakuan beberapa ahli parlimenya melompat parti dengan pelbagai alasan yang tidak munasabah. Sekiranya ahli parlimenya tidak berpuashati dengan kepimpinan kenapa tidak gunakan saluran yang betul..berbincang dengan presiden parti atau AGM tergempar dan lain-lain.. 'Parti adalah diibaratakan seperti anak- beranak pasti ada pertelingkahan yang berlaku..dan penyelesaianya juga melibatkan ibubapa dan anak-anaknya bukan diselesaikan oleh jiran-jiran, nanti menjadi bahan ketawa oleh orang lain" begitu juga dengan PKR. Buat ahli parlimen PKR atau mana-mana parti pun, perbuatan melompat parti adalah satu perbuatan yang tidak bermaruah kerana mensia-siakan amanah yang diberikan oleh pengundinya. Sekiranya memang betul adanya perasaan tidak puas hati, letak jawatan dan kosongkan parlimen atau DUN anda tandingi dan bertanding atas calon BEBAS atau mana-mana parti. Kita tengok sejauhmana anda popular atau berpengaruh.. kalaupun kalah pastinya anda akan dihormati sebagai orang berprinsip, dan bukan berasaskan wang dan kepentingan peribadi tetapi perjuangan demi prinsip..Buat"YB zul" buatlah seperti yang saya cadangkan kerana dalam minggu ini beliau begitu lantang menyuarakan prinsip beliau sehinggakan menjadi fokus beberapa suratkhabar.
Jika difikirkan nasib ahli parlimen yang melompat pada pilihanraya akan datang , pastinya gelap- gelita. Walaupun mereka menyertai UMNO sudah pasti mereka diambil kira sebagai ahli baru dan tidak akan terus dicalonkan , sudah pasti ketua bahagian tidak akan memberikan ruang kepada muka baru ni. mereka pun mahu juga dicalonkan. Keduanya, UMNO tidak akan mencalonkan mereka ini, kerana berdasarkan faktor sejarah hitam mereka melompat parti, sudah tentu penyokong yang marah dengan perbuatan ahli parlimen ini tidak akan mengundi bahkan penyokong UMNO sendiri kerana tidak mustahil mereka akan melompat parti lagi sekiranya PKR menang besar pada pilihanraya nanti. Ingatlah wahai yang berberhormat samada PKR dan BN undi penyokong tu amanah jangan sia-siakanya dengan melompat parti pasti Allah akan membalas sesuatu perbuatan yang tidak diredai oleh pemberi amanah. Buat PKR kekhilafan memilih bakal pemimpin adalah sebagai pengajaran yang harus diterima dengan tangan terbuka jangan asyik menuding jari kepada UMNO kononya di beli oleh UMNO, itu bukan persoalan, sekiranya jati diri dan rasa tanggunggungjawab ahli parlimen PKR kuat dan setia pada parti, pendirianya tidak akan goyah..lain kali semasa pemilihan bakal yang berhormat pada pilihraya akan datang tapisan yang ketat harus dibuat..dan janganlah gajah didepan mata tidak nampak nyamuk di seberang lautan pula yang nampak....lihatlah orang bawahan yang berjuang dari mula..janganlah cepat ambil yang bidang terjun kerana kononya berpengaruh...harap difahami sindiran ni buat pemimpin PKR.
PKR mengalami krisis lompat parti..terdetik dihati saya BN akan mengukuhkan kedudukannya. Tapi malangnya MCA pula buat hal, apa sudah jadi..baru BN nampak nak jadi kuat kerana diberi kepercayaan oleh ahli PKR yang melompat. MCA terumbang-ambing pula.....krisis ini adalah satu markah Bonus buat PKR untuk memulihkan keadaan dan BN pula yang akan menjadi tumpuan hangat di suratkhabar dan blog...Perdana menteri harus menyelesaikan secepat mungkin krisis ini demi menyelamatkan imej BN sebelum pilihanraya yang akan datang, kerana besar impaknya sekiranya krisis ini berlarutan yang akan menjejaskan kebolehpercayaan pengundi terhadap Barisan Nasional.

0 comments: